سفارش تبلیغ
صبا ویژن

داریوش آریا

تا حالا که دوست داشتم هر مطلبی مینویسم از خودم باشه چون انشایم خوبه ولی وقت ندارم و سرم هم شلوغه برا همین مطالب خودم زیاد خوب نیست چون مطلبی که می نویسی باید فوق العاده باشه تا دیگران رغبت کنن اونو بخونن .

امروز 17 اسفندماه است سالروز شهادت حاج ابراهیم همت

امروز 17 اسفندماه است سالروز شهادت حاج ابراهیم همت - مالک اشتر جبهه ها - کسی که خاری بود در چشم دشمنان این انقلاب - حاج ابراهیم کسی بود که زودتر از ما به بهار خود رسید و آسمانی شد در حالی که ما هنوز 13 روز تا بهار داریم او بهاری شد و پر کشید و رفت- یادش برای همیشه گرامی باد - سردار تو همیشه سردار خواهی ماند .


دخترها: 6/5 میلیون، پسرها: 5/9 میلیون

کد خبر: 383938

تاریخ انتشار: 13 اسفند 1392 سایت خبری تابناک

رئیس انجمن مشاوره سازمان نظام روان‌شناسی گفت: در حال حاضر تعداد دختر‌های مجرد 6/5 میلیون نفر و تعداد پسرهای مجرد 5/9 میلیون نفر است و تمایل دختر‌ها به ازدواج با پسرهای کم سن‌تر واقعیتی است که در حال افزایش است. یکی از معضلاتی که در حال حاضر در ازدواج وجود دارد بالا رفتن میانگین سن خانم‌ها است. میانگین سنی مردان مجرد در طول 10 سال اخیر 1/7 سال افزایش داشته در حالی که طبق آمار میانگین سن خانم‌های مجرد 4 تا 5 سال بیشتر شده است.
وی افزود: از طرفی اختلاف سنی بین 2 تا 4 سال که در ازدواج‌های معمول وجود دارد و طی آن پسر بین 2 تا 4 سال از دختر بزرگ‌تر است احتمال ازدواج دختر‌ها را کمتر کرده و چون معمولاً پسران با دختران کوچک‌تر از خود ازدواج می‌کنند، درصد دختران مجرد رو به افزایش است. وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد دختر‌های مجرد 6/5 میلیون نفر است و تعداد پسرهای مجرد 5/9 میلیون نفر است که نشان از آمار بالای دختران مجرد نسبت به پسران دارد.
عامل اختلاف سن به عنوان یکی از دلایل مزید بر علت شده است بنابراین در مشاوره‌های ازدواج خود به خود این روند اختلاف سن تغییر کرده است.
وی گفت: ما شاهد ازدواج‌هایی هستیم که یا عروس و داماد همسن هستند یا در بسیاری از موارد دختران سن بیشتری نسبت به پسران دارند و البته برخی ازدواج‌ها نیز مانند گذشته با افزایش سن پسر نسبت به دختر همراه است. این موضوع نشان می‌دهد که نه تنها فاصله سنی 2 تا 4 سال رعایت نمی‌شود بلکه خلافش هم انجام می‌شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا اختلاف بالا بودن سن دختر نسبت به پسر می‌تواند خللی در روابط آن‌ها ایجاد کند، تنها به این نکته که این‌ها واقعیات جامعه امروز است اشاره کرد و افزود: این‌ها واقعیت‌هایی است که در رابطه با ازدواج‌ جوانان رخ می‌دهد. ما توصیه نمی‌کنیم که این اتفاق بیفتد ولی این‌ها واقعیت‌های جامعه است. از طرفی روند انتخاب همسر که در گذشته‌های نه چندان دور با انتخاب خانواده‌ها همراه بوده الان به خود جوانان محول شده و به دلیل فرصت‌هایی که آن‌ها برای حضور در اجتماع دارند همسرشان را خودشان انتخاب می‌کنند.
وی ادامه داد: چالش‌هایی در فرهنگ ما وجود دارد که اگر مسئولان امر برای آن چاره‌اندیشی نکنند بنده به عنوان مشاور به شدت احساس نگرانی می‌کنم. متأسفانه تمایل به ازدواج به ویژه در پسران کم شده است و این درصد ازدواج‌ها را پایین آورده از طرفی روابط خارج از خانواده بین دختر و پسر یکی دیگر از چالش‌های پیش روی ازدواج است.
رئیس انجمن مشاوره سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره هشدار داد: تلویزیونهای فارسی‌زبان بیگانه تمایل به ازدواج را در برخی جوانان تضعیف کرده‌اند و بی‌بند و باری را در خانواده‌ها تشویق می‌کند. این‌ها مشکلاتی است که با ارزش‌های فرهنگی و اعتقادی ما مغایرت دارد و اگر مسئولان دلسوزانه برنامه‌ریزی نکنند با مشکلات جدی در خصوص ازدواج مواجه خواهیم شد.